Rewizor nexo to postępowy system wspomagający prowadzenie pełnej księgowości. Zastosowane technologie i rozwiązania interfejsowe powodują, iż obsługa księgowa firmy staje się komfortowojsza i szybsza.
Rewizor nexo wspiera księgowych na każdym etapie pracy: od zarządzania planami kont, dekretacji i księgowania, poprzez ewidencje VAT, pojazdów, umów i płac, obsługę środków trwałych, po wystawianie deklaracji skarbowych, operacje kasowe i operacje na rachunkach bankowych oraz ewidencjonowanie i rozliczanie rozrachunków. Mimo bogatej funkcjonalności eksponuje się prostą, instynktowną obsługą.
Rewizor nexo jest częścią
InsERT nexo – zintegrowanego kompletu, w którego skład wchodzą dodatkowo:
Subiekt nexo – system obsługi sprzedaży i gospodarki magazynowej,
Rachmistrz nexo – program do prowadzenia uproszczonej księgowości,
Gratyfikant nexo – system kadrowo-płacowy i
Gestor nexo – system zarządzania relacjami z klientami.
Najważniejsze możliwości Rewizora nexo: - płynna zmiana z księgowości uproszczonej na księgi rachunkowe;
- obsługa etapowej pracy na okresie obrachunkowym: otwarcie i zamknięcie ksiąg; kwalifikowanie zapisów do „13. Miesiąca;
- sprężyste zarządzanie planami kont: możliwość generowania wzorcowego planu kont, przeniesienia z innego okresu obrachunkowego, automatyczne tworzenie kont kartotekowych, obsługa kont pozabilansowych;
- rozbudowana dekretacja (podział dokumentów na dekrety i polecenia księgowania), przeróżne stany dokumentu (w przygotowaniu, zatwierdzony i zaksięgowany), nowoczesna kontrola kręgu kosztów;
- ewidencja i rozliczanie ewidencji VAT: zakupów, sprzedaży (w tym sprzedaż marża), rozliczenia metodą kasową, korekty VAT nieterminowych płatności z możliwością tworzenia zapisów na podstawie JPK_V7 i wcześniejszych plików JPK_VAT;
- ewidencja środków trwałych, a także wartości niematerialnych i prawnych (naliczanie i dekretacja amortyzacji z uwzględnieniem kosztów przypadających na miejsca użytkowania, wydruk tabeli i planów amortyzacji) oraz ewidencja wyposażenia i remanentów;
- rozbudowana sprawozdawczość finansowa - dobranie sprawozdań do własnych potrzeb;
- podstawowa ewidencja wynagrodzeń: ewidencja osobowa, umów cywilnoprawnych, a także umów o pracę;
- progresywny system rozliczeń właścicielskich: od składek ZUS wspólnika do odliczeń i obniżek podatku związanych z najróżniejszymi ulgami, w tym darowizny przekazanej na rzecz walki z COVID-19;
- ewidencja i rozliczanie pojazdów prywatnych stosowanych do działalności gospodarczej i pojazdów firmowych z możliwością częściowego bądź pełnego odliczenia VAT;
- obsługa dowodów wewnętrznych - dokumentów własnych podmiotu dotyczących operacji zachodzących wewnątrz producenta;
- obsługa operacji kasowych gotówkowych i bezgotówkowych (płatność kartą płatniczą, bony), raporty kasowe;
- obsługa operacji związanych z rachunkami bankowymi, polecenia przelewu standardowe, ZUS, podatkowe z wykorzystaniem bankowości elektronicznej (offline i online);
- ewidencja i rozliczanie rozrachunków, integracja z zapisami na konta;
- rozliczanie podatku VAT plikiem rozliczeniowym JPK_V7;
- wystawianie i wydruk deklaracji skarbowych rozliczających podatek dochodowy wspólników i pracowników, podatek CIT (dla osób prawnych) i podatek VAT;
- wystawianie deklaracji ZUS (RCA, RZA, DRA) z możliwością eksportu do programu Płatnik;
- automatyczna dekretacja dokumentów księgowych i rejestrów VAT za pomocą definiowalnych schematów;
- integracja z systemami sprzedaży Subiekt nexo i Subiekt 123;
- możliwość pracy jednostanowiskowej bądź sieciowej;
- obsługa pliku JPK_V7 wraz z deklaracją i ich przesyłka do Ministerstwa Finansów;
- generowanie ksiąg oraz dowodów księgowych do plików JPK i dostarczanie ich na potrzeby kontroli skarbowej przy pomocy środków komunikacji elektronicznej lub na informatycznych nośnikach danych;
- wsparcie dla procedury centralnego rozliczania VAT, gdzie ewidencja prowadzona jest w jednostce podrzędnej, a rozliczenia dokonane są w jednostce centralnej (np. Jednostki samorządu terytorialnego, którym podlegają szkoły, zakłady ergonomiczności publicznej itp.);
- badanie statusu kontrahentów na podstawie danych GUS, portali Ministerstwa Finansów dotyczących NIP i VAT, Białej listy podatników, bazy aktywnych podatników VIES, a także rejestru kaucji gwarancyjnych;
- komunikacja z klientami i pracownikami za pomocą zastosowanego klienta poczty i SMS;
- biblioteka załączników umożliwiająca ewidencjonowanie zewnętrznych plików (np. Umów w formacie PDF) - limit 1000 załączników.
Obsługa RODO: - cele i zgody na przetwarzanie informacji;
- obowiązki informacyjne;
- ochrona danych;
- prawo do zapomnienia (anonimizacja).