zielony PLUS dla InsERT GT to specjalny zestaw zwiększeń funkcjonalnych dla systemów z linii InsERT GT. Jest to kolejny z linii PLUSÓW - zestawów wykonanych z myślą o firmach, którym w codziennej pracy niezbędny jest system o rozbudowanej funkcjonalności. Przy wykorzystaniu PLUSÓW możliwe jest stworzenie systemu spełniającego kryteria firm przeciętnej wielkości. Systemy z linii InsERT GT zyskują dzięki PLUSOM nową rozbudowaną funkcjonalność bez konieczności zmiany w strukturze programów i bez zastosowania dodatkowych narzędzi lub systemów. Każdy z kupujących może indywidualnie dobierać PLUSY według własnych potrzeb, w zależności od tego, jaka funkcjonalność jest mu niezbędna. Koszty wdrożenia systemów InsERT GT, a także wybranych PLUSÓW są znacząco niższe od analogicznych rozwiązań o identycznej bądź podobnej funkcjonalności innych producentów. Warunkiem potrzebnym, aby uruchomić PLUSA, jest uaktualnienie programów do wersji 1.14. Instalacja PLUSA przebiega w podobny sposób jak uaktualnienie programu, nie powinna więc stanowić problemu choćby dla mniej nowoczesnych użytkowników systemu InsERT GT. Funkcjonalność zielonego PLUSA dla InsERT GT: energiczne wyliczanie masy i objętości towarów na dokumencie; rozbudowane pola własne (dla dokumentów oraz kartotek; różnorodnych typów - m.in. Pola definiowalne, pola rodzaju słownik oparte na dowolnej definicji, pola będące efektem zapytania SQL); flagi własne - oznaczanie i komentowanie obiektów według własnych kryteriów; definiowalne sprawozdania finansowe; biblioteka dokumentów dla podmiotu - możliwość przechowywania w bazie informacji dowolnych dokumentów, np. Statutowych, finansowych, organizacyjnych, regulaminowych; biblioteka dokumentów dla kontrahenta - możliwość przechowywania w bazie informacji dokumentów, zezwoleń, weksli, umów handlowych, partnerskich itp.; biblioteka dokumentów dla towaru - możliwość przechowywania w bazie informacji świadectw, ulotek, certyfikatów, fotografii, filmów reklamowych itp.; biblioteka dokumentów dla dokumentów handlowych - możliwość ewidencji dopełniającej dokumentacji związanej z transakcjami handlowymi, np. We wnętrzuwspólnotowymi. W każdym programie linii InsERT GT znajduje się przycisk, uruchamiający moduł InfoPLUS (obok przycisku pomocy i InfoSfery). Moduł ten zawiera dane o wszystkich zmianach i nowościach w kolejnych odsłonach PLUSA dla InsERT GT. Z InfoPLUSA można także aktywować wersję próbną oraz zarejestrować artykuł poprzez Internet. Próbne uruchomienie zielonego PLUSA dla InsERT GT realne jest wyłącznie na podmiocie próbnym. Każda z funkcjonalności, która dostępna jest jedynie w zielonym PLUSIE, została adekwatnie oznaczona w dymku. Szczegółowy opis Obsługa masy i pojemności w dokumentach handlowych- do dokumentów handlowych zielony PLUS dla InsERT GT dodaje kolumny Masa i objętość, które usprawniają obsługę znacznych dostaw pakowanych np. Na kontenery, tiry, statki. Kolumny te są automatycznie wyliczane z kartoteki towarów, dodano także parametr włączający podsumowanie obu kolumn i zaktualizowane pozostały typowe wzorce wydruku. Własne sprawozdania finansowe - dzięki zielonemu PLUSOWI dla InsERT GT użytkownik może stworzyć własne sprawozdania finansowe, jak ponadto zmienić postać już istniejących sprawozdań - w ten sposób mogą powstawać spersonalizowane dokumenty dobrane ściśle do potrzeb marki (można np. Wybrać język sprawozdania). Zielony PLUS dla InsERT GT umożliwia następujące operacje: dodawanie, polepszanie i usuwanie pozycji; przesuwanie pozycji; autonumeracja wcięć; sumowanie pozycji w górę (dodatnio albo korygująco); określanie czy dozwolone jest dowolne definiowanie pozycji z sald i obrotów kont; określanie angielskich i niemieckich nazw pozycji. Na dodatek zielony PLUS dla InsERT GT daje także możliwość: określenia układu sprawozdania; określenia poziomu szczegółowości wydruku uproszczonego; definiowania dodatkowych powiązań między pozycjami; zaimportowania pozycji z innego sprawozdania (np. Bilansu lub RZS). Rozszerzone pola własne- zielony PLUS dla InsERT GT (precyzyjnie tak samo, jak niebieski lub czerwony PLUS dla InsERT GT) umożliwia definiowanie powiększonych pół własnych, które dostępne są dla praktycznie wszystkich obiektów systemu (dokumenty, kartoteki, dekrety itp). Do każdego z obiektów można zdefiniować po 10 pól własnych każdego rodzaju. Do rodzajów zwiększonych pól własnych należą: tekst, kwota, data, ilość, pola własne rodzaju słownik albo pola własne rodzaju polecenie SQL. Użytkownik może podłączyć słownik charakterystyczny, przystępny już w systemie (np. Kategorie dokumentów, parametry kontrahentów czy działy przedsiębiorstwa) lub wykonany poprzez siebie nowy słownik. Ta druga możliwość zezwala na zdefiniowanie własnych słowników, jednostkowych dla każdego przedsiębiorstwa. Przykład nowego słownika to np. Kolor, rozmiar lub inne indywidualne statusy i oznaczenia, które mogą być użytkowane w każdej firmie. Po zapisaniu danych nowy słownik jest widoczny na liście słowników. Pola własne SQL to kolejny typ pól własnych powiększonych, dający nad wyraz obszerne możliwości konfiguracji. Użytkownik może dla dowolnie wybranego obiektu utworzyć pole własne typu SQL, a następnie stworzyć polecenie SQL odwołujące się do dowolnych informacji i tabel z bazy informacji. Będą one przydatne wszędzie tam, gdzie funkcjonalność pól własnych rodzaju słownik okaże się niewystarczająca. Biblioteka dokumentów dla kontrahenta, podmiotu, a także dokumentu - przy pomocy zielonego PLUSA dla InsERT GT osiągalnych jest dużo operacji m.in.: import i eksport dowolnych plików; dopisywanie nagłówka; wybór kategorii; blokada usuwania i poprawy - zadecydowanie, czy i jakie dokumenty z biblioteki mogą być usuwane lub zmieniane poprzez innych użytkowników systemu. Biblioteka przystępna jest dla dokumentów, kartoteki kontrahentów, kartoteki towarów oraz dla podmiotu. Jest to funkcjonalność podobna do biblioteki dokumentów w Gratyfikancie GT. Flagi własne - mechanizm flag umożliwia dowolne oznaczanie i komentowanie ewidencjonowanych obiektów według własnych kryteriów. Oznaczaniu flagami mogą podlegać na przykład rozrachunki, dekrety, dokumenty, towary, czy kontrahenci. Dzięki flagom możemy usprawnić pracę wielu osób w firmie (flagi mogą odzwierciedlać różnorodne stany i statusy, a także wspierać pracę grupową). Flagi własne widoczne są na listach - pozwalają zobaczyć, jaki dany obiekt (np. Dokument) ma status, jaki stan albo kategorię. Wybrane obiekty można także po dowolnej fladze filtrować oraz uzyskać dane o tym, kto i kiedy dokonał ostatniej modyfikacji flagi. Każdemu obiektowi można przypisać do 10 rozmaitych flag (każda z nich oznaczona jest innym kolorem). Poza oznaczeniem obiektu flagą można opatrzyć go dodatkowym komentarzem pojawiającym się automatycznie po wyróznioniu na liście pozycji. Przykładów zastosowania flag własnych może być wyjątkowo niemało, np.: oznaczanie dokumentów handlowych wg stanu rozliczeń, dodatkowe zatwierdzanie dokumentów przez wyszczególnione osoby czy również dopisywanie pomocniczych komentarzy związanych z sytuacjami pojawiającymi się w bieżącej działalności operacyjnej.